Обрађена тема „Први српски устанак“ у седмом разреду
Тему „Првог српског устанка“ обрадили су ученици 7/2 и 7/4 у првој недељи марта. На часу историје, биологије и географије упознали су се са историјским условима који су довели до овог покрета, начину на који се одвијао, главним актерима, али и о одликама српског становништва почетком 19. века, њиховом начину живота, организацији породице и изгледу и уређености насеља тог времена. Све то допуњено је знањем о о начину исхране, па су могли да стекну увид у живот Срба овог времена и боље разумеју сам историјски догађај.
На часу историје ученици 7/2 и 7/4 обрадили су тему „Српска револуција“ групним радом. У уводном делу часа погледали су инсерт из филма о Карађорђу и обновили знања о условима избијања Првог српског устанка. У главном делу часа подељени су у групе: свако је добио свој задатак и изворе. Након истека задатог времена презентовали су своје радове. У завршном делу часа одговарали су на питања како би проверили у којој мери су усвојили знање.
Ученици су научили да препознају о којем историјском феномену је реч на основу карактеристичних историјских извора(текстуалних, сликовних, материјалних),а такође и да препознају да постоји пристрасност у појединим тумачењима историјских личности, догађаја, феномена.
За домаћи задатак добили су да пронађу што више занимљивости о Карађоврђу. Као помоћ, од наставнице Зорице Јовић добили су и корисне линкове.
На часу географије ученици 7/4 обрадили су и усвојили знање о одликама српског становништва почетком 19. века, њиховом начину живота, организацији породице, као и о изгледу и уређености насеља тог времена.
Ученици су се у уводном делу часа припремили емоционално и интелектуално, да би у главном делу часа презентовали резултате свог групног рада. Анализиране су друштвено-економске прилике на Балкану почетком 19. века, а највише времена посвећено је изучавању начина живота Срба у време Првог српског устанка (одлике наталитета, морталитета и природног прираштаја; старосна и полна структура становништва; образовна и економска структура становништва; миграције – узроци и правци миграција, последице миграција; типови насеља, живот сеоског становништва, организација породице). У завршном делу часа ученици су постављали питања једни другима и одговарали на њих, па тако и утврдили усвојена знања.
Час је организовала наставница Снежана Трнавац.
На часу биологије Ана Ромчевић, ученица 7/4, одржала је предавање како су изгледали и чиме су се хранили Срби крајем 18. и почетком 19. века.То је илустровала и приказала помоћу паноа, који је успешно презентовала. На тај начин је остварена интердисциплинарност градива биологије и историје. Час је организовала наставница Јасмина Ружичић.
Повратак на страну Настава |